کلبه فراقط!!!
سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:, :: 7:27 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

 

روستای شهر مجن: واقع در شهرستان شاهرود، بخش بسطام، دارای آب و هوای مناسب و آبشاراست.
روستای قلعه نوخرقان: شهرستان شاهرود، بخش بسطام، دارای آب و هوای مناسب و مطبوع، همجواری با آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، ونیز دارای آثار تاریخی – فرهنگی می باشد.
روستای فرومد: شهرستان شاهرود، بخش میامی، همجوار با آرامگاه ابن یمین فرومدی، جاذبه های فرهنگی – تاریخی است.
روستای دیباج: شهرستان دامغان، بخش مرکزی، همجوار مجموعه چشمه علی و دارای آب و هوای مناسب و مطبوع می باشد.
روستای رامه و قالیباف: شهرستان گرمسار، بخش آرادان، در منطقه کوهستانی واقع شده، شامل آبادیهای چهارطاق، رامه پایین، رامه بالا، دارای رودخانه دائمی با چشم اندازهای زیبا، چشمه سارهای متعدد، باغات و کوچه باغهای مفرح می باشد.
روستای ملاده: شهرستان سمنان، بخش سرخه، همجوار آرامگاه شیخ علاء الدوله سمنانی دارای جاذبه های تاریخی فرهنگی در سایر روستاهاست.
روستاي دروار: روستاي دروار در انتهاي غربي شهرستان دامغان و در فاصله 45 كيلومتري شهرستان دامغان قرار گرفته است.جمعيت ثابت روستا حدود 1200 نفر و در فصل تابستان تا 2 برابر افزايش مي يابد نشانه هاي باستاني حاكي از ديرينگي اين روستا است. معبد چهل دختر، گورستان زردشتي رمه (زرتشتي رومه) و حمام قديمي آن و كانال زير زميني دريان كه آب شهر صد دروازه را تأمين مي كرده نشانه هاي بازمانده از تمدن قبل از اسلام در دروار است. روستاي دروار در زمان اشكانيان به عنوان دروازه خزر و شكارگاه فرمانروايان اشكاني مستقر در صد دروازه يا هكاتم پليس بوده است. وجود بقاياي قلعه هاي اسماعيلي در منطقه گيو و ديوارهاي سنگي ستبر در ارتفاعات حوالي روستا بعد از اسلام است. تنگه گيو، شمشير بر، منسوب به رست يا به زعم برخي امام علي (ع)، چاه ديو بازمانده تفكر اساطيري كهن در اين روستا است.

روستای کلاته رودبار: روستای کلاته رودبار مرکز دهستان رودبار از بخش مرکزی شهرستان دامغان است. این روستا 42 کیلومتر از شهر دامغان فاصله دارد و از طریق راههای ارتباطی آسفالته با استان مازندران مرتبط است. ارتفاع روستا از سطح دریا 2200 متر است. روستای کلاته رودبار در دامنه کوهستان البرز واقع شده و آب و هوای آن نیز از ویژگی های کوهستانی برخوردار است. زمستان های سرد و تابستان های معتدل باعث شده تا این روستا و ییلاق آن به یکی از زیباترین روستا های استان سمنان تبدیل گردد.
روستای رامه: این روستا در 50 کیلومتری شمال شهرستان گرمسار واقع گردیده است.قابلیت های گردشگری و چشم اندازهای طبیعی منطقه رامه عبارتند از: وجود مرتفع ترین آبشار استان سمنان که بومیان اطراف منطقه بدان آبشار نبی علی گویند، آبریز های متعدد و نمای زیبای گل سنگ ها، قندیل ها در پایین دست و تپه ماهور ها در فوق همراه با روئیت حیات وحش، چشمه های جوشان و زلال آب شرین در کنار رود،  وجود درختان وحشی در سراشیبی صخره ها کوهها بخصوص بنه یا پسته وحشی، رویش انواع درختچه ها و گیاهان کوهی در تجمعی جامع و چشم نواز.

 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
درباره وبلاگ

سلام.خوش اومدین .برای داشتن وبلاگی بهتر به انتقادات و پیشنهادات شما دوستان عزیز احتیاج دارم.چنانچه مطلبی دارین به اسم خودتون و در بخش خاصی در وبلاگ ثبت میشه
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه فراغط و آدرس erfanak618.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان