کلبه فراقط!!!
چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 7:49 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

سايت باشگاه پرسپوليس ياداشتي درباره دربي پايتخت در سال 1352 منتشر کرد.


سايت باشگاه پرسپوليس مطلبي درباره برتري 6 بر صفر اين تيم برابر استقلال در سال 1352 منتشر کرده است.

«شانزدهم شهريور يک تاريخ ماندگار براي پرسپوليسي‌هاست و به همان ميزان استقلالي‌ها هم دوست ندارند چيزي از اين روز يادآوري شود.

سال 1352 زماني که براي اولين بار يک ليگ منظم به نام ليگ تخت جمشيد متولد شد، هيچ کس فکرش را نمي‌کرد يک بازي تاريخي بين استقلال و پرسپوليس رقم بخورد که بعد از 39 سال هنوز کاري تکرار نشدني به نظر بيايد.



پرسپوليس 52، بهترين تيم تاريخ باشگاه

پرسپوليس 52 بهترين تيم در تاريخ اين باشگاه پرافتخار پايتخت است، چرا که سرخپوشان در اين سال با اقتدار تمام قهرمان ليگ شدند.

پرسپوليس در اين سال بدون باخت قهرمان شد و رکوردي را از خود بر جاي گذاشت که هنوز در فوتبال ايران شکسته نشده و بعيد است در سال‌هاي آينده هم تيمي بدون باخت موفق به قهرماني شود. سرخ‌پوشان در اين سال از 22 بازي 15 برد و 7 مساوي بدست آوردند و 46 گل زده در مقابل فقط 6 گل خورده داشتند! يعني بهترين خط حمله و خط دفاع ليگ تخت جمشيد.

6 گل از اين گل‌هاي پرشمار در بازي رفت وارد دروازه رقيب سنتي شد که آن روزها ملي پوشان بي‌شماري را در ترکيب خود داشت. اين تعداد گل در هيچ بازي ديگري بين دو تيم در سال‌هاي بعد رد و بدل نشد تا اين دربي به نوعي در تاريخ تک باشد.



32 روز تعطيلي

ليگ تخت جمشيد بعد از هفته پنجم موقتاً تعطيل شد تا تيم ملي خود را آماده دو بازي سرنوشت ساز مقدماتي جام جهاني 1974 مقابل استراليا کند. ايران در بازي رفت 3- صفر به استراليا در سيدني باخت و در بازي برگشت نيز عليرغم برد 2- صفر ، در نهايت از صعود به جام جهاني 1974 آلمان بازماند. مسابقات ليگ برتر پس از 32 روز تعطيلي دوباره از سر گرفته شد.



جايگاه دو تيم قبل از دربي

تا قبل از اين دربي که در هفته هفتم ليگ تخت جمشيد برگزار مي‌شد، پرسپوليس با 4 برد و 2 تساوي و کسب 10 امتياز در صدر جدول بود و تيم استقلال نيز با 4 برد و 2 تساوي و 10 امتياز در رده دوم بود. فقط تفاضل گل پرسپوليس به خاطر 3 گل زده بيشتر نسبت به رقيب سنتي بهتر بود و جالب اينکه هر دو تيم فقط 2 گل خورده بودند. استقلال در هفته ماقبل دربي به سختي و با نتيجه 2-1 بانک ملي را برده بود و پرسپوليس نيز مقابل پاس صفر- صفر کرده بود. سرخپوشان روز پنج شنبه بازي کرده بودند و استقلال روز جمعه.



چهره‌هاي شاخص

در اين بازي چهره‌هاي شاخصي مانند: همايون بهزادي، ابراهيم آشتياني، مسيح مسيح نيا، جعفر کاشاني، رضا وطن خواه، ايرج سليماني، علي پروين، حسين کلاني و اسماعيل حاجي رحيمي پور در ترکيب پرسپوليس و نفراتي مثل منصور رشيدي، نصرالله عبداللهي، اکبر کارگرجم،جواد الله وردي، عزت جانملکي، کارو حق ورديان، جواد قراب، علي جباري،محمدرضا عادلخاني، حسن روشن و غلامحسين مظلومي براي استقلال پاي به ميدان گذاشت.



ملي پوشان دو تيم

در ترکيب دو تيم ملي پوشان زيادي حضور داشتند که همين چند روز قبل در بازي هاي مقدماتي جام جهاني 1974 براي ايران به ميدان رفته بودند. آشتياني، کاشاني، حاج رحيمي پور و علي پروين در پرسپوليس و رشيدي، حجازي، کارگرجم، قراب، عادلخاني، مظلومي و حق ورديان ملي پوشاني بودند که چند روز قبل در قالب تيم ملي مقابل استراليا بازي کرده بودند. البته صفر ايرانپاک مهاجم تيم پرسپوليس نيز جز ملي پوشان بود که در بازي رفت مقابل استراليا در سيدني مصدوم شد و به اين بازي نرسيد.

با نگاهي به ترکيب دو تيم مشخص مي شود که استقلال از چهره هاي ملي پوش بيشتري برخوردار بود.



اولين دربي در آزادي

شايد جالب باشد که بدانيد اين اولين دربي پايتخت بود که در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شد. دوازدهمين دربي پايتخت قرار بود روز جمعه 16 شهريور و از ساعت 6 بعداز ظهر در ورزشگاه بزرگ آزادي برگزار شود. داور اين بازي نيکولاي پتروجيانو از روماني بود که هفته قبل به تهران آمده بود و بازي پرسپوليس و پاس را نيز سوت زده بود و بنابراين به جو ورزشگاه آزادي و همچنين رفتار بازيکنان ايراني آشنا بود.



فيلم دربي چه شد؟!

اما همزمان با اين بازي تهران ميزبان مسابقات قهرماني کشتي جهان بود که در ورزشگاه حيدرنياي فعلي برگزار مي‌شد. بنابراين بيشتر توجهات به سمت اين مسابقات مهم بود و به همين دليل هم دوربين‌هاي تلويزيوني راهي اين ورزشگاه شده بودند و شايد يکي از دلايل نداشتن تصوير از بازي معروف دربي 16 شهريور همين موضوع باشد. برخي هم مي گويند تمام فيلم‌هاي اين بازي در اقدامي "خودجوش" (تيکه کلام عادل فردوسي پور) از دسترس خارج شد.



تحت تاثير مسابقات کشتي

براي دربي نيز کمتر از 50 هزار نفر در يک روز گرم تابستاني راهي ورزشگاه آزادي شده بودند که البته عجيب نبود، چرا که بيشتر تماشاگران راهي تماشاي مسابقات کشتي شده بودند و ثانياً بازي دو تيم در آن سال‌ها به حساسيت امروز نبود و شايد کسي فکر نمي‌کرد که اين بازي به اين صورت جذاب و پرگل شود.



معجزه سرخ پوش­ها

اما گزارش بازي را از مجله دنياي ورزش نقل مي کنيم که با تيتر معجزه سرخپوش‌ها اينگونه شروع مي‌شود: اگر پرسپوليس ديشب را در برابر تاج با آژاکس- نامدار بزرگ اروپا قياس کنيم، راهي به خطا نرفته ايم و سخني گزاف نگفته‌ايم، مگر آنکه در اين قياس پاي ارزش‌هاي مادي به ميان آيد که يقيناً کسي را در ايران به ارزش هاي 6 تا 8 ميليون که قيمت بازيکنان خوب آژاکس است، نداريم.( توضيح اينکه آژاکس بهترين تيم باشگاهي اروپا در اوايل دهه 70 بود و نکته جالب اينکه قيمت بازيکنان ايراني در آن زمان زير 500 هزار تومان بود! يک سال قبل کريستال پالاس انگليس به علي پروين که بهترين بازيکن ايران در آن زمان بود، پيشنهاد قرارداد 500 هزار توماني داده بود).



ابهت خيره کننده پرسپوليس

مجله دنياي ورزش در ادامه گزارش بازي مي‌نويسد: ديشب پرسپوليس ابهتي خيره کننده داشت و سراپا وجودش را انتقام فرا گرفته بود، انتقام از دو شکست روزهاي نزديک که اين چنين جنگنده ،يکپارچه، فداکار ، خوش فکر و بي آرام بر دروازه تاج کوبيد و حتي تا آخرين ثانيه‌ها، آن گاه که داور بازي مي‌رفت تا سوت پايان را بدمد، کوبنده و خستگي ناپذير بر دروازه تاج آتش باريد و دو گل پايان بازي که در 2 دقيقه آخر به ثمر رسيد، نتيجه اين خستگي ناپذيري و انتقام جويي بود. پرسپوليس از حريف ديرين خود انتقام گرفت، انتقامي سخت که شايد هرگز براي تاج و پرسپوليس در خواب و رويا هم نمي گنجيد براي تاج جبران آن شايد هيچگاه اتفاق نيفتد!



1- فرار حاج رحيمي پور، تيز چنگي کلاني

بازي دو تيم تا دقيقه 31 متعادل پيش رفت. حفظ توپ بازيکنان آبي پوش در ميدان عالي بود و پرسپوليس نيز با فرارهاي حاج رحيمي پور چندين فرصت گل ايجاد کرد. اما در اين دقيقه يک حادثه اتفاق افتاد: ضربه آزاد پروين که توسط حاج رحيمي پور گرفته شده بود، را دفاع استقلال برگرداند و آشتياني توپ برگشتي را روي دروازه فرستاد که تعلل رشيدي در دفع اين توپ باعث شد کلاني تيزچنگ خود را به توپ رساند و با ضربه اي آرام آن را راهي دروازه کرد.



2- شليک زنده ياد سليماني از 25 متري

اين اشتباه روحيه استقلالي ها را حسابي خراب کرد و آن ها به خشونت روي آوردند که داور رومانيايي بي تفاوت از کنار صحنه هاي عبور مي‌کرد. دقيقه 43 پاس پروين به زنده ياد ايرج سليماني رسيد و او هم با شليک 25 متري دروازه رشيدي را براي بار دو گشود تا نيمه اول 2- صفر به سود سرخ‌پوشان تمام شود.



3- شليک سر ضرب همايون سر طلايي

نيمه دوم با حملات پرسپوليس آغاز شد و در دقيقه 50 روي يک حرکت تيمي توپ به حاج رحيمي پور رسيد و سانتر او را همايون بهزادي کاپيتان سرخپوشان با يک شليک سر ضرب درون دروازه جاي داد.



4- باز هم شوت ويرانگر ايرج سليماني

دقيقه 57 ايرج سليماني دوباره در محوطه جريمه استقلال حاضر شد و يک شوت محکم ديگر گل چهارم پرسپوليس را به ثمر رساند.

رايکوف دست به کار شد و هادي نراقي و مسعود مژدهي را به جاي روشن و مظلومي به بازي فرستاد. چند دقيقه بعد حجازي را هم جانشين رشيدي در دروازه کرد.



5- سانتر کلاني، ضربه سر بهزادي

از دقيقه 60 بازي دوباره متعادل شد و آبي پوشان چند حمله را بر روي دروازه پرسپوليس تدارک ديدند. شاگردان رايکوف تلاش مي کردند تا از بار سنگيني شکست بکاهند، اما پرسپوليس هم در ضد حملات خطرناک نشان داده بود. دقيقه 88 بود که سانتر کلاني را بهزادي با ضربه سر به گل پنجم تبديل کرد.



6- ششمين گل وارد دروازه شد ...

در حالي که بيشتر تماشاگران از ورزشگاه خارج شده بودند، در دقيقه 90 سانتر حاج رحيمي پور در محوطه جريمه زير پاي بهزادي افتاد و بدين ترتيب ششمين گل هم وارد دروازه حجازي شد. مرتضي احمدي بازيگر معروف کشورمان که از پرسپوليسي هاي اصيل و قديمي است مي گويد: بعد از گل ششم گفتيم "ششمين گل وارد دروازه شد" و در ادامه ما بقي هوادارن گفتند: تيم تاج آواره شد. مرتضي احمدي تاکيد مي کند: من خودم ديدم که از اين بازي فيلمبرداري شد اما فيلم بازي هرگز پخش نشد، هر کاري هم کردم مسئولان تلويزيون آن زمان فيلم بازي را به من ندادند.



تيترهاي جالب مطبوعات

شنبه 17 شهريور 1352، مجله هاي کيهان ورزشي و دنياي ورزش در حالي روي دکه روزنامه فروشي ها قرار گرفتند که عکس و تيتر يک روي جلدشان به مسابقات کشتي قهرماني جهاني اختصاص داشت. دنياي ورزش در گزارش بازي تيتر زد" معجزه سرخپوش‌ها" و کيهان ورزشي نيز با اين تيتر بازي شش تايي را پوشش داده بود: "اين 3 تن شش بار دروازه تاج را لرزاندند".



16 شهريور

نکته ديگر اينکه پرسپوليس 3 بازي بعدي خود در ليگ تخت جمشيد مقابل بانک ملي، نفت آبادان و برق تهران را با تساوي پشت سر گذاشت، بازي برگشت دو تيم هم در حالي که تعيين کننده قهرماني نبود با تساوي 1-1 پايان يافت. همچنين از نکات جالب مي توان به غيبت آلن راجرز سرمربي پرسپوليس در تمرينات اشاره کرد مسئوليت آماده کردن سرخ­پوشان بر عهده همايون بهزادي بود. او تيم را آماده کرد و تحويل راجرز داد. تيمي که 6 گل کاشت، تا هر زمان که 16 شهريور از راه مي رسد پرسپوليسي ها يادي از آن بازي کنند.»


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 7:47 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

بيسنته دل‌بوسکه، مربي اسپانيا گفته هرگز بازار انتقالات را کامل درک نکرده و ترجيح مي‌دهد مربي بهتري شود.


دل‌بوسکه 61 ساله در سال 1984 با پيراهن رئال مادريد از بازي حرفه‌اي خداحافظي کرد اما در باشگاه ماند و مربي شد. او در گفتگو با روزنامه آس گفته کيفيت بازيکنان و مربيان رئال مادريد بود که او را به اين سطح رساند.

دل‌بوسکه گفته: «من تجارت را درک نمي‌کنم. من اين مبالغ انتقالات را درک نمي‌کنم و نمي‌دانم بازار چيست. من تنها چيزي که مي‌فهمم توپ است و اين به لطف تمام مربيان و بازيکناني است که در مادريد حضور داشته‌اند. من مانند اسفنج حرف‌هاي آنها را جذب مي‌کردم و گوش‌ها و چشمانم را به آنها مي‌دوختم.

از زماني که به عنوان بازيکن بازنشسته شدم از هر فردي که در باشگاه حضور داشته چيزهاي بسياري آموخته‌ام. افرادي مانند لئو بين‌هاکر، جان توشاک، يوپ هاينکس. تلاش کردم از تمام آنها درس بياموزم.»

دل‌بوسکه که فاتح ليگ قهرمانان، جام جهاني و يورو است گفته مي‌خواهد در پرورش جوانان هم موفق باشد: «در ابتدا تلاش کردم خرج زندگي‌ام را دربياورم و از خانواده‌ام حمايت مالي کنم. من به‌دنبال علاقه‌ام رفتم که فوتبال بود.

سپس از نظر حرفه‌اي به قهرماني‌ها با رئال مادريد رسيدم و اکنون مربي تيم ملي هستم و مي‌خواهم فوتباليست و انسان پرورش دهم.

اما بهترين لحظات کار با تيم جوانان، مشاهده تجربيات آنها و گفتگو با خانواده‌هايشان بود.»

او درباره تيم فعلي اسپانيا مي‌گويد: «من در چهره چابي يک مربي آينده را مي‌بينم. واقعا راست مي‌گويم. او در ميدان کمک مربي است و البته در بارسا هم چيزهاي بسياري آموخته. او هر چيزي که خوب بوده را ياد گرفته و پشتوانه بارسلونا است. من به کار او باور دارم. چابي قضاوت صحيحي دارد و انساني مهربان است.»


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 7:46 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

عضو هيئت‌ مديره باشگاه پرسپوليس تاکيد کرد که امثال رويانيان بايد به فوتبال ايران اضافه شوند.


     علي پروين با اشاره به جلسه هيئت مديره اين باشگاه اظهار داشت: با اعلام وزارت ورزش و جوانان چند روز پيش در جلسه‌اي 45 دقيقه‌اي ابتدا با سجادي معاون وزير شرکت کرديم و پس از جمع‌بندي‌هاي انجام شده به ديدار عباسي وزير ورزش رفتيم. جلسه خوبي بود و من هم سعي کردم از حق دفاع کنم.


وي درباره ابقاي رويانيان در پست مديرعاملي باشگاه پرسپوليس تصريح کرد: همه مي‌دانند رويانيان در جذب بازيکن و کارهاي اقتصادي خيلي خوب کار کرده است. من هم به عنوان يک فوتبالي که درد اين رشته ورزشي را از قبل کشيده بودم وقتي ديدم رويانيان خوب کار کرده از او قاطعانه حمايت کردم. درست است در حال حاضر تيم نتيجه نمي‌گيرد اما ربطي به رويانيان ندارد.


پروين خاطرنشان کرد: اميدوارم پس از بازگشت تيم ملي و از بازي مقابل نفت تهران با توجه به اينکه بچه‌ها هم قسم شده‌اند و نسبت به بازي‌هاي اول کمي حرکت رو به رشد داشته‌اند در جدول صعود کنيم. حضور پرسپوليس در رده شانزدهم جدول همه را ناراحت کرده و بچه‌ها بايد با جنگندگي در بازي‌هاي بعدي ظاهر شوند. استخوان‌بندي تيم ما که توسط رويانيان بسته شده خيلي خوب و شاهکار است و بازيکنان بايد تلاش کنند.


وي در خصوص  حضور تاج و مالکي در هيئت مديره پرسپوليس گفت: اگر به اعضاي هيئت‌مديره دقت کنيد سه نفر از اعضاي سابق هستند و دو نفر به ما اضافه شدند. تاج فوتبالي است و مي‌داند بايد چطور به پرسپوليس کمک کند، مالکي نيز ساليان سال در پست‌هاي مختلف مديريت کرده است. با توجه به حضور فوتبالي‌هايي مثل من و مديريت افراد ديگر يک هيئت‌مديره خيلي خوب را جمع و جور کرديم. اميدوارم همه با يکديگر يکدل شويم تا موانع را از جلوي پرسپوليس برداريم.


پروين عنوان کرد: در فصل جاري و در جلسات، شايد با رويانيان در برخي از مسائل صحبت‌هايي مي‌کرديم يا جر و بحث داشتيم. ما در هيئت‌مديره پرسپوليس نرفته‌ايم که فقط بنشينيم و با يکديگر صحبت کنيم و شيريني و شکلات بخوريم. هر صحبتي که با رويانيان داشتم در خصوص پرسپوليس بود و سعي کرديم با بحث و جدل بهترين تصميم‌ها را بگيريم وگرنه با يکديگر مشکلي نداشتيم. حرف‌هايي که رويانيان زد به حق بود و حرف‌هايي هم من زدم که او قبول کرد. خيال نکنيد مي‌خواهم بي‌جهت تعريف کنم اما امثال رويانيان بايد به فوتبال ما اضافه شوند نه اينکه کم شوند.


وي در خصوص مشکلات به وجود آمده بين بازيکنان ملي‌پوش و رسانه‌ها گفت: در آستانه صعود به جام جهاني‌،‌ هم رسانه‌ها به تيم ملي نياز دارند و هم تيم ملي به رسانه‌ها تا با تعامل طرفين به هم کمک کنند. اگر اين مشکلات حل نشود فوتبال ما لطمه  مي‌خورد. انشاالله هرچه زودتر رسانه‌ها و فوتباليست‌هاي ما خويشتن‌داري کنند و با يکديگر رفيق شوند. ما همه دنبال يک هدف هستيم و آن هم موفقيت ايران است.


پروين در پايان گفت: چون دوست دارم تيم ملي به جام جهاني برود از همه مي‌خواهم از کي‌روش حمايت کنند. اگر مسابقه‌اي در نظر گرفته بايد به آن احترام بگذاريم. شايد رايزني کرده باشند و تيم‌هاي ديگر براي بازي با ما مخالف باشند.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 7:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

ليونل مسي، ستاره آرژآنتيني باشگاه بارسلونا در گفتگو با شبکه راديويي لارد آرژانتين اعلام کرد که روياي او کسب عنوان قهرماني با آلبي سلسته در جام جهاني برزيل است.


     مسي در صحبت هايي دراين باره گفته:« من اين شانس را داشتم که در اين باشگاهي ام و در عرصه فردي موفقيت هاي زيادي کسب کنم. حالا فقط يک افتخار با تيم بزرگسالان آرژانتين را کم دارم و اميدوارم که اين افتخار به دست بيايد. اين روياي من است. مسير سختي براي رسيدن تا جام جهاني داريم. مي خواهيم مقابل پاراگوئه و پرو به پيروزي برسيم.»



مسي درادامه درمورد بازيهاي ملي آرژآنتين گفت:« ما خوش شانس بوديم که بعد از بازي با بوليوي روند بردهاي ما شروع شد. ما به يک تغيير نياز داشتيم و در بازي با کلمبيا، آزمايش سختي را پشت سرگذاشتيم و از آن سربلند بيرون آمديم. بعد از آن بود که نتايج خوب از راه رسيدند و رو به جلو حرکت کرديم. اميدوارم که همين راه را ادامه بدهيم. ما حالا چندين برد متوالي کسب کرده ايم.»


مسي ادامه داد:« نمي دانم که آيا امسال بهترين سال من در تيم ملي است يا نه. ما در چند بازي متوالي به پيروزي رسيديم و اين موفقيتي است که مدتها بود که به آن دست نيافته بوديم. من در کوپا آمه ريکا عملکرد خوبي داشتم و بعد از آن فرازو نشيب هايي داشتم و الان از زمان حال لذت مي برم.»


مسي با اشاره به انتقادات وارده نسبت به عملکرد او در تيم ملي آرژانتين که هر روز کمتر از قبل مي شود، گفت:«من هميشه نسبت به خودم خيلي پرتوقع هستم و اين باعث شده که من به اينجايي که هستم برسم. از پذيرش مسئوليت هاي بيشتر خسته نمي شوم. براي آنکه در دنيا بهترين باشي هميشه از خودم در هر بازي و در هر جلسه تمريني بيشترين توقع ممکن را دارم. من  خوش شانسم  که در بارسلونا و تيم ملي آرژانتين در کنار بازيکنان بزرگي هستم که به من کمک مي کنند تا بهتر شوم.»


مسي پيغامي هم براي هواداران آلبي سلسته داشت:« از حمايت آرژانتيني ها متشکرم. با نتايجي که تيم کسب مي کند، تيم ملي رو به جلو مي رود. ما احساس خوشبختي مي کنيم که اين هواداران در هر بازي، ما را همراهي مي کنند.»


مسي درادامه به اين نکته اشاره کرد که تمايل زيادي دارد تا در بازي خداحافظي آريل اورتگا، قهرمان آرژانتين در سالهاي 1994، 1998 و 2002 شرکت کند:« من خوشحال مي شوم که در بازي خداحافظي اورتگا حضور داشته باشم. بازيکنان خيلي مهمي هستند کارهاي بزرگي براي  براي تيم ملي آرژآنتين انجام دادند و روزي نوبت به خداحافظي من مي رسد.»


مسي درادامه به اين نکته اشاره کرد که چطور فروتني اش را حفظ کرده است:« سخت ترين کار براي من اين بود که براي رسيدن به روياهايم خانه ام در روساريو را ترک کنم. بعد از کلي مبارزه، تنها چيزي که تغيير کرد اين است که حالا افراد من را مي شناسند، ولي من هميشه همان مسي هميشگي هستم.»



 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 7:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

دور سوم رقابت هاي فوتبال مقدماتي جام جهاني 2014 در منطقه کونکاکاف از جمعه شب آغاز مي شود.


  به گزارش فيفا، برنامه اين ديدارها به شرح زير است:

* جمعه 17 شهريور و بامداد شنبه 18 شهريور:

- گروه يک:

جامائيکا - آمريکا

گواتمالا - آنتيگوا و باربودا

- گروه دو:

السالوادور - گويان

کاستاريکا - مکزيک

- گروه سه:

کوبا - هندوراس (تنها ديدار جمعه شب)

کانادا - پاناما

از هر گروه دو تيم اول و دوم به دور چهارم صعود مي کنند. دور چهارم از 6 فوريه تا 15 اکتبر 2013 برگزار خواهد شد.

6 تيم حاضر در يک گروه به صورت دوره اي و رفت و برگشت رقابت مي کنند و سه تيم برتر راهي جام جهاني 2014 خواهد شد. تيم چهارم نيز به ديدار پلي آف مقابل اقيانوسيه مي رود.

منطقه کونکاکاف از 3 سهميه صعود مستقيم و نيم سهميه مشترک با اقيانوسيه برخوردار است.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 5:58 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

رييس کميته‌ پزشکي و سلامت باشگاه پرسپوليس از احتمال فسخ قرارداد روبرتو سوسا هافبک دفاعي اين تيم خبر داد.


پرفسور فرهاد فريد رييس کميته‌ پزشکي و سلامت باشگاه پرسپوليس درباره آخرين وضعيت روبرتو سوسا براي همکاري با باشگاه پرسپوليس، اظهار کرد: سوسا قبل از عقد قرارداد با باشگاه پرسپوليس تا آخر فصل در رقابت‌هاي ليگ برتر پرتغال بدون هيچ گونه مصدوميتي از ناحيه مينيسک پا در اين تيم بازي کرد و زماني که به باشگاه پرسپوليس پيوست از ناحيه منيسک پا يا رباط صليبي مصدوم نبود بلکه در هفته‌ سوم رقابت‌هاي ليگ برتر دچار آسيب ديدگي‌ شد.

وي افزود: سوسا در يازدهم مرداد پيش من آمد. پس از انجام MRI تشخيص دادم که از ناحيه رباط صليبي دچار پارگي است بنابراين بلافاصله بايد تحت عمل جراحي قرار مي‌گرفت، ولي وي از انجام عمل امتناع کرد و گفت چون پس از انجام عمل به مدت هفت ماه قادر به بازي در رقابت‌هاي ليگ برتر نخواهد بود، دوست داشت اين جراحي در کشور خودش انجام شود و تمايلي به انجام اين عمل در ايران نداشت.

فريد تاکيد کرد: طي جلسه‌اي که امروز سوسا به همراه کادر پزشکي با رويانيان در باشگاه پرسپوليس خواهد داشت، در رابطه با آخرين وضعيتش براي فسخ قرارداد يا احتمال همکاري‌اش با باشگاه نظر نهايي خود را اعلام خواهد کرد، اما در عين حال در صورتي که تمايل به انجام عمل جراحي در ايران نباشد، لزومي براي حضور وي در باشگاه ديده نمي‌شود.

فريد افزود: سوسا درخواست داشته قراردادش با پرسپوليس فسخ شود و حالا قرار شده رويانيان پس از گفت‌وگو با اين بازيکن در اين‌باره تصميم‌گيري کند.

رييس کميته‌ پزشکي و سلامت باشگاه پرسپوليس همچنين در رابطه با وضعيت کئون بازيکن کره‌اي باشگاه پرسپوليس که به مدت دو هفته است با اين تيم قرارداد بسته، اظهار کرد: تست پزشکي و سلامت وي از سوي فدراسيون فوتبال مورد تاييد قرار گرفته است و هم اکنون کارت پزشکي براي وي صادر شده، اما هنوز من هيچ تستي از لحاظ سلامت بر روي وي انجام ندادم.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 3:7 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

  • • جلال رافخايي(ملوان)

  • 7گل
  • • يعقوب کريمي(نفت تهران)

  • 6گل
  • • مجتبي شيري(راه آهن) • ميلاد نوري(صباي قم)

  • 4گل
  • • رادومير دالوويچ(سپاهان) • بهادر عبدي(راه آهن) • روح الله عرب(نفت آبادان) • محمدحسين مهرآزا(نفت تهران) • سيدايمان موسوي(نفت تهران) • مهدي نظري(فجر سپاسي)

  • 3گل
  • • حسين ابراهيمي(داماش گيلان) • محمد ابراهيمي(تراکتورسازي) • هادي تاميني(سپاهان) • عليرضا جهانبخش(داماش گيلان) • افشين چاووشي(داماش گيلان) • احسان حاج صفي(تراکتورسازي) • سيد محمد رضا حسيني(فجر سپاسي) • سعيد دقيقي(سايپا) • رامين رضائيان(صباي قم) • سجاد شهباززاده(سايپا) • محمدرضا طهماسبي(پيکان) • فريد عابدي(گهر دورود) • عليرضا عباس فرد(راه آهن) • ميلاد غريبي(سايپا) • محمد قاضي(پرسپوليس) • فلاويو لوپز(تراکتورسازي) • ايمان .. مبعلي(پيکان) • رضا ناصحي(آلومينيوم) • مهدي نوري(فولاد) • رسول نويدکيا(نفت آبادان) • عبدالله کرمي(فولاد)

  • 2گل



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 3:1 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

اين طور به نظر مي رسد که مشکل رونالدو از همان دقايق ابتدايي زير ذره بين بود و در هيچ لحظه اي، زنگ هاي خطر در برنابئو به صدا در نيامده است و حتي صحبت هاي او در پايان ديدار با گرانادا هم نگراني چنداني را در ميان مسئولان باشگاه به همراه نداشته است.


 رونالدو از يکشنبه شب و بعد از اطلاع مربي و رئيس رئال از خشم اين بازيکن ، تحت کنترل است.مورينيو سکان حل اين مشکل را در دست گرفته. او بلافاصله با پرس و جو فهميد که مشکل اصلي ستاره تيمش چيست و چه چيزي روي او تاثير منفي گذاشته و از نظر روحي، او را دچار زوال کرده است.



مورينيو اجازه نداد تا حتي يک روز از ابراز ناراجتي رونالدو بگذرد و تنها چند ساعت بعد از ابراز ناراحتي رونالدو، با او تماس گرفت و خيلي رک و راست و شفاف باهموطنش صحبت کرد. درهمان روز دوشنبه هم بود که رونالدو براي حضور در اردوي تيم ملي پرتغال مادريد را به مقصد ليسبون ترک کرده بود و زماني که در پايتخت پرتغال به سر مي برد،تماس تلفني مورينيو را دريافت کرد.


صحبتهاي رد و بدل شده ميان رونالدو و مورينيو کاملا ثمر بخش بود. طبق گزارش منتشره در روزنامه مادريدي مارکا، مورينيو به رونالدو گفته:« تو اينجا يک بازيکن مهم هستي. شکي نداشته باش. بايد اين را صادقانه بداني. تو بازيکن با ارزشي هستي و بايد خودت را يک بازيکن محبوب بداني. تو از محبت ما برخورداري و در هرکاري که نياز داشته باشي، به تو کمک خواهيم کرد. وقتي به اسپانيا برگردي بيشتر صحبت خواهيم کرد. بايد بداني که ما اينجا هستيم تا حرفهايت را بشنويم و کمکت کنيم. پس خيلي خوب تمرينات بازيابي ات را انجام بده و رو به جلو حرکت کن.»


رونالدو هم بعد از آن از صحبت هاي مورينيو تشکر کرد. ستاره جوان پرتغالي بارها اعلام کرده که مورينيو برايش مثل يک پدر است و خيلي روشن و شفاف اعلام کرده که اين اپيزود تلخ، روي عملکردش و برروي روابطش با ساير بازيکنان رئال تاثيري نخواهد گذاشت.


ارتباط خوب با بازيکنان يکي از برنامه هاي مورينيواست. او روز دوشنبه بلافاصله نسبت به اين مشکل به وجودآمده واکنش نشان داد.



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 3:0 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

تيم ملي ايران در تازه‌ترين رده‌بندي فدراسيون جهاني فوتبال با 6 پله سقوط مواجه شد.


    سايت فيفا امروز (چهارشنبه) تازه‌ترين رده‌بندي خود را اعلام کرد که بر اين اساس تيم تحت رهبري کارلوس کي‌روش با 573 امتياز در رتبه 54 جهان قرار گرفت. ايران در قاره آسيا پس از ژاپن 793 امتياز، استراليا 778 امتياز و کره‌جنوبي 763 امتياز در رده چهارم ايستاده است.


جايگاه تيم کشورمان در ماه‌هاي گذشته چنين بوده است:


ژوييه: پنجاهم جهان با 581 امتياز


ژوئن: چهل و پنجم جهان با 596 امتياز


مه: پنجاه و دوم جهان با 575 امتياز


آوريل: پنجاه و يکم جهان با 578 امتياز


مارس: پنجاه و يکم جهان با 574 امتياز


فوريه: چهل و هفتم با 606 امتياز


ژانويه: چهل و چهارم جهان با 623 امتياز


در اين رده‌بندي که مربوط به ماه اوت (8 اوت تا 5 سپتامبر 2012 ، 18 مرداد تا 15 شهريور 1391) است، اسپانيا با 1617 امتياز همچنان برترين تيم جهان محسوب مي‌شود. آلمان و انگليس به ترتيب با 1437 و 1274  امتياز در رده دوم و سوم حضور دارند.


فهرست 10 تيم برتر جهان به شرح زير است:


1- اسپانيا 1617 امتياز


2- آلمان  1437 امتياز


3- انگليس 1274 امتياز


4- پرتغال 1232 امتياز


5-  اروگوئه 1217 امتياز


6-  ايتاليا 1174 امتياز


7- ‌آرژانتين 1121 امتياز


8- هلند 1044 امتياز


9- کرواسي 1020 امتياز


10- دانمارک 1006 امتياز


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:54 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

کريستيانو رونالدو بعد از آنکه گلزني اش براي رئال را جشن نگرفت و پس از حرف هايي که در ميکسد زون بعد از بازي رئال مقابل گرانادا برزبان آورد، وارد فاز تازه اي شده است.


   از يک سو، اطرافيان کريس و دوستان و هموطنان و هم تيمي هايش به حمايت ازاو برخاسته اند و از سوي ديگر گمانه زني ها آغاز شده؛ به ويژه روزنامه هاي کاتالان هم پياز داغ اين ماجرا بيشتر هم کرده اند ولي اين طور به نظر مي رسد که اين رفتار او ممکن است شيوه اي براي درخواست او براي تمديد قراردادش است. چرا که با توجه به قوانين اسپانيا او، در صورت تمديد قرارداد با رئال بايد حدود 52% ماليات بپردازد و از همين رو کريس درخواست دستمزدي 30 ميليون يورويي کرده تا پس از کسر ماليات، دستمزدي در حدود دستمزد کنوني اش را داشته باشد.هرچند که کريس درخواست رسمي براي تمديد قراردادش نداشته و فقط خواهان تمديد اين قرارداد است که از نظر مالي ممکن است براي سران رئال خيلي سنگين باشد.چرا که پيش از اين ماليات بردستمزد رونالدو 23% بودولي مطابق قوانين جديد اين مبلغ به 52% افزايش يافته.

 

رسانه هاي کاتالان از يک سو ، اين رفتار رونالدو را تاکتيکي براي تمديد قرارداد و افزايش مبلغ دستمزدش مي دانند و از سوي ديگر روزنامه ال موندو دپورتيوو در گزارشي به اين نکته اشاره کرده که احتمالا پاي تيم ديگري مثل پاري سن ژرمن و پيشنهاد وسوسه کننده اين تيم درميان است.

روزنامه مادريدي آ.اس هم در گزارشي از تمايل سرالکس فرگوسن براي بازگرداندن «سي.آر.7» به اولدترافورد خبر داده.

*غيبت رونالدو درتمرينات تيم ملي پرتغال

جالب اينجاست که باشروع اردوي تيم هاي ملي، کريس رونالدو به پرتغال بازگشته ولي کاملا بي سر و صدا. البته او همراه با په په به هتل محل برگزاري کمپ پرتغال رفت و هردويشان تمرينات بازيابي را انجام دادند و جدا از ساير بازيکنان تيم به تمرين پرداختند. کريس قرار بود صبح دوشنبه در رويدادي تبليغاتي به مناسبت بزرگداشت آئورليو پريه را، کاشف فوتبالي اش شرکت کند ولي اين اتفاق نيفتاد تا راز ناراحتي او همچنان سربسته بماند. رونالدو در بدو ورود به اردوي تيم ملي پرتغال فقط يک جمله گفت:«چيزي نمي گويم.»

البته جالب اينجاست که خود رونالدو، ساعاتي قبل از حضور در اردوي تيم ملي کشورش، براي آنکه اندکي هوادارانش را خاطر جمع کند گفته بود:« هر چيزي يک راه حلي دارد.»

دراينجا مي توانيد نظر برخي از فوتبالي ها را درمورد اوضاع به وجود آمده مطالعه کنيد:

 


*فوتره: کريس از حمايت رئالي ها برخوردار نيست

فوتره، بازيکن سابق تيم ملي پرتغال و باشگاه اتلتيکومادريد در حمايت از کريستيانو رونالدو با روزنامه آ بولا به صحبت پرداخته. فوتره دراين باره گفته:« من صبح دوشنبه روزنامه ها را خواندم و به شبکه هاي راديويي مادريدي گوش دادم و به آن چيزهايي که شنيدم، باور ندارم. مي گويند که کريس مي خواهد بااين رفتارها،هرچه زودتر قراردادش را تمديد کند و پول بيشتري به جيب بزند ولي من اين را باور ندارم. مشکل اين است که رئال از سوي سران رئال احساس حمايت نمي کند.»

*کاشف رونالدو: او دورو نيست

آئورليو پريه را، کسي است که بيست سال پيش به عنوان استعدادياب اسپورتينگ ليسبون، کريس را به اين تيم برد. او کاشف فوتبالي رونالدو است و از آن زمان تاحالا رونالدو را مي شناسد. او بعد از جنجال هاي اخير درمورد شخصيت رونالدو گفت:«کيفيت و شخصيت انساني رونالدو را مي شناسم. اوانسان دورويي نيست.»

دروازه بان تيم ملي پرتغال هم به نمايندگي از بازيکنان تيم ملي پرتغال حمايتش را از رونالدو ابراز کرده:« او يک بازيکن حرفه اي و يک الگوي بزرگ است و کسي نمي تواند تعهداو را زير سوال ببرد. پرتغال 100% به رونالدو نياز خواهد داشت.»

*مديربرنامه هاي رونالدو: ماجرا را مي دانم

ژرژ مندس، مدير برنامه هاي رونالدو هم در واکنش  به رفتار اخير رونالدو بيانيه اي را منتشر کرده که مي خوانيم:« من دلايل رونالدو  را مي دانم و بسته به خودش است که اين موضوع را مطرح کند يا نه. صحبت هاي او مرا متعجب نکرد و به نظرمن هيچ گونه بدرفتاري اي وجود ندارد.کسي که از رابطه خوب من با رونالدو مطلع باشد، مي داند که رونالدو از حمايت من برخوردار است.»

 


*روبرتو کارلوس: کريس از انتخاب اينيستا ناراحت است

روبرتوکارلوس، بازيکن سابق رئال و مديرورزشي آنژي ماخاچ قلعه هم درمورد جنجال به پا شده صحبت کرده است. اومعتقد است که انتخاب اينيستا به عنوان بازيکن سال يوفا، کريس را ناراحت کرده:« فکر مي کنم که کريس به خاطر آنکه جايزه بهترين بازيکن سال يوفا به اينيستا رسيد ناراحت است.پيشنهاد من به رونالدو اين است که به همان ترتيبي که خودش مي داند به کارش ادامه دهد.اگر نمي خواهد گلزني اش را جشن بگيرد، هواداران به جاي او جشن مي گيرند.»

*رکساچ: رونالدو ديگر از زندگي چه مي خواهد؟

چارلي رکساچ مربي سابق بارسلونا هم يکي ديگر از کساني بوده که به اظهار نظر پرداخته. او معتقد است:« اگر کريستيانو ناراحت است، پس مردم بايد به خيابان ها بروند و گريه کنند. در زندگي، کريس رونالدو نمي تواند بيش از اين چيزي بخواهد. او همه چيز دارد: فيزيک بدني خوب، پول و موفقيت و يکي از بهترين بازيکنان دنياست . نمي دانم که او به جز اينها چه مي خواهد.»



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:53 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

بازي دوستانه تيم‌هاي استقلال با هنرمندان در روز جمعه لغو شد.


    بنا به صلاحديد امير قلعه نويي سرمربي استقلال، تمرين امروز آبي پوشان تعطيل است اما بازيکنان فردا و جمعه بايد تمرينات خود را پيگيري کنند.


قرار بود استقلال روز جمعه در ديداري دوستانه به مصاف تيم هنرمندان برود اما اين مسابقه لغو شد تا بازيکنان تمرين هميشگي خود را انجام دهند.


تيم استقلال روز يکشنبه در کمپ اختصاصي خود از ساعت 17:30 به مصاف داماش مي‌رود.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:52 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

تورنمنت فوتبال قهرماني جوانان زير 19 سال جنوب شرق آسيا در هوشي مينه ويتنام پيگيري مي شود.


   به گزارش پايگاه اختصاصي فدراسيون فوتبال آسه آن،در اين رقابت ها که با حضور 4 تيم برگزار مي شود، تيم جوانان ايران به عنوان ميهمان شرکت کرده است.

نتايج روز دوم مسابقات به شرح زير است :

جوانان ايران 2 - 1 جوانان ازبکستان

براي تيم ايران سردار آزمون و روزبه چشمي گلزني کردند.تيم ايران در بازي نخست خود نيز 2 - 1 تيم جوانان ويتنام را شکست داده بود.

با اين پيروزي حضور تيم ايران در ديدار نهايي اين رقابت ها قطعي شده است.

ويتنام 0 - 4 استراليا

برنامه روز سوم رقابت ها به شرح زير است :

* پنج شنبه 16 شهريور :

استراليا - ايران ساعت 13:30 به وقت تهران - ورزشگاه تونگ نات هوشي مينه

ازبکستان - ويتنام

در جدول مسابقات در مرحله دوره اي ايران با 6 امتياز به ديدار نهايي راه يافت و استراليا و ازبکستان با 3 امتياز و ويتنام بدوم امتياز در رده هاي بعدي قرار گرفته اند.در جدول گلزنان رقابت ها نيز سردار آزمون از ايران با 2 گل زده در صدر قرار گرفته است.

تيم جوانان ايران براي حضور در رقابت هاي قهرماني آسيا در امارات آماده مي شود.



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:51 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

تيم زنيت سن‌پترزبورگ روسيه با خريد 50 ميليون يورويي «هالک» مهاجم برزيلي پورتو پرتغال گران‌قيمت‌ترين نقل و انتقالات تابستاني اروپا را انجام داده است.


    روزنامه اکيپ فرانسه در تازه‌ترين شماره خود که روز چهارشنبه (امروز ) منتشر شد، به بررسي خريد‌هاي سنگين «پنجره تابستاني» در قاره سبز پرداخته است. بر همين اساس نشريه معتبر ورزشي اقدام به معرفي 10 خريد گران‌ در اين ايام کرده است که در صدر فهرست مذکور، هالک 25 ساله حضور دارد.


اين بازيکن در ازاي 50 ميليون يورو از پورتو جدا شد و راه شرق اروپا براي همکاري با روس‌ها را در پيش گرفت.


در اين ليست همچنين تياگو سيلوا، مدافع برزيلي فصل قبل آ.ث‌ميلان ايتاليا با پرداخت 42 ميليون يورو راهي پاريس و تيم تحت رهبري کارلو آنچلوتي يعني پاري‌سن‌ژرمن شد.


«ادن ازارد» که از ليل فرانسه به چلسي منتقل شد، لوکاس مورا که از سائوپائولو برزيل به پاري‌سن‌ژرمن آمد، خاوير مارتينز، ملي‌پوش جوان اسپانيا که هفته گذشته از اتلتيک بيلبائو اسپانيا به بايرن‌مونيخ آلمان پيوست و اکسل ويتسل که از بنفيکا پرتغال راهي زنيت روسيه شد، همگي در ازاي 40 ميليون يورو تيم خود را تغيير دادند و در رده سوم مجموعه نقل و انتقالات گران قيمت تابستاني قرار گرفته‌اند.


اين فهرست به شرح زير است:


1- هالک، 50 ميليون يورو از پورتو پرتغال به زينت سن‌پترزبورگ روسيه


2-تياگو سيلوا، 42 ميليون يورو، از آ.ث‌ميلان ايتاليا به پاري‌سن‌ژرمن فرانسه


3-ادن ازارد، 40 ميليون يورو، از ليل فرانسه به چلسي انگليس


4-لوکاس مورا، 40 ميليون يورو، از سائوپائولو برزيل به پاري‌سن‌ژرمن


5خاوير مارتينز، 40 ميليون يورو، از اتلتيک بيلبائو اسپانيا به بايرن‌مونيخ آلمان


3-آکسل ويتسل، 40 ميليون يورو، از بنفيکا پرتغال به زنيت سن‌پترزبورگ روسيه


7- روبين فان پرسي، 30.7 ميليون يورو، از آرسنال انگليس به منچستريونايتد انگليس


8-لوکا مودريچ،‌ 30 ميليون يورو از تاتنهام انگليس به رئال مادريد اسپانيا


9- ازکوئل لاوتزي، 26 ميليون يورو، از ناپل ايتاليا به پاري‌سن‌ژرمن


10- اسکار ، 25 ميليون يوروف از پورتو آلگره برزيل به چلسي انگليس


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:50 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       


آندرس اينيستا، هافبک بارسا، معتقد است تصميم رونالدو براي علني کردن مشکلش در باشگاه رئال چندان درست نبوده است.


   ستاره پرتغالي کهکشاني ها بعد از گلزني مقابل گرانادا، خوشحالي نکرد و دليل آن را ناراحتي از يک موضوع حرفه اي مربوط به باشگاه دانست. البته او در مصاحبه اخيرش تاکيد کرد که مشکلش پول و قرارداد جديد نيست.


 انيستا در گفتگو با خبرنگاران گفت:" گاهي اوقات من هم احساس مي کنم منصفانه با من برخورد نشده اما شخصيت من يا احترامي که براي هم تيمي هايم يا مربيان قائل هستم يا طوري که تربيت شده ام، باعث مي شود تا صبر کنم و مطمئن باشم که در آينده اوضاع بهتر خواهد شد.


فکر نمي کنم رسانه اي شدن موضوع، بتواند تغييري در آن ايجاد کند. اگر خوب کار کنيد، همه چيز درست مي شود. هميشه بايد کلي و جهاني فکر کنيد، نه فقط به يک موضع خاص."


گفته مي شود ممکن است يکي از دلايل ناراحتي رونالدو، اختلافش با مديران يا هم تيمي هايش باشد و اينيستا هم از تجربياتش در اين زمينه صحبت کرد.


"  بايد از دوستان يا هم تيمي هاي تان بهتر باشيد اما نبايد از محدوده سلامتي تان خارج شويد. رقابت براي شما و هم تيمي هاي تان مفيد است.


لحظاتي وجود دارد که شما اشتباه مي کنيد و بايد بهتر شويد. لحظاتي که اوضاع خوب پيش نمي رود يا خوب بازي نمي کنيد. بايد آرامش تان را حفظ کنيد و به تيم و زمان هاي بهتر فکر کنيد.


همه ما چنين لحظاتي را تجربه کرده ايم."


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:49 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       


کاپيتان خط خورده تيم ملي فوتسال ايران با انتقاد از سرمربي تيم ملي گفت: صانعي به خانه‌ام بيايد و تالار افتخارات مرا ببيند.


    به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري فارس، وحيد شمسايي که سابقه 13 سال حضور در تيم ملي را دارد اين بار از سوي علي صانعي به جمع ملي‌پوشان دعوت نشد. سرمربي تيم ملي علت عدم دعوت وي را نداشتن تيم اعلام کرد و گفت شمسايي را به جام جهاني تايلند نخواهد برد.


کاپيتان تيم ملي پس از ناکامي در رقابت‌هاي آسيايي و قرار گرفتن تيم ملي در رتبه سوم سکوت اختيار کرد و در مورد اين شکست صحبتي نکرد، اما پس از 3 ماه در گفت‌وگو با فارس سکوتش را شکست و به انتقاد از صانعي پرداخت.


گفت‌وگوي با شمسايي را در زير مي‌خوانيد.


• نگذاريد حرف‌هايي بزنم که نتوانيد سرتان را بالا بياوريد


شمسايي در ابتداي گفت‌وگو عنوان کرد: مي‌خواهم ساکت باشم تا تيم به حاشيه نرود، اما مثل اينکه آقايان دلشان نمي‌خواهد و دوست دارند حرف‌هايي زده شود. من نه به عنوان پرافتخارترين بازيکن ايران و آسيا و نه به عنوان کسي که افتخاراتي کسب کرده‌ام، فقط به عنوان يک ايراني دوست دارم تيم با آرامش به جام جهاني برود، اما در اين 2،3 ماه هر روز آقايان درباره من صحبت کردند. آقايان مي‌نشينند و بلند مي‌شوند و اسم مرا مي‌آورند. مي‌خواهند با اسم من خود را مطرح کنند، اما اين خداست که اگر بخواهد فردي را مطرح مي‌کند. با اين شرايط ترجيح مي‌دهم حرف‌هايي بزنم که خيلي‌ها بفهمند چه اتفاقاتي در فوتسال افتاده است. فقط مي‌گويم نگذاريد حرف‌هايي بزنم که نتوانيد سرتان را بالا بياوريد.


• نمي‌توانيد با عناد و دشمني در تيم ملي پيش رويد


کاپيتان تيم ملي فوتسال تاکيد کرد: با توجه به لطف خداوند که شامل حال ايران شد قرعه بسيار مناسبي نصيب تيم ملي شد. مي‌توانيم به راحتي جزء 4 تيم برتر قرار بگيريم و به فينال هم راه يابيم. پتانسيل فوتسال ايران بسيار بالا است و مي‌توانيم موفق باشيم به شرط اينکه آقايان به فکر منافع شخصي خود نباشند و پس از مسابقات و شکست مسائل را گردن افراد ديگر نيندازند.


 من مثل آقايان نيستم که قبل از مسابقات آسيايي در تمام رسانه‌ها اعلام مي‌کنند اگر تيم نتيجه نگيرد مي‌روم، اما پس از ناکامي سخت‌تر به جايگاه خود مي‌چسبند و دوست ندارند جدا شوند. پس من پايبند اصل و اصول هستم، نه شما که با دروغ و فرافکني مي‌خواهيد خود را ثابت کنيد. تيم ملي براي مردم و کشور است، نه براي شما که بخواهيد با عناد، دشمني و کينه‌ورزي پيش رويد. شما که به آدم فروشي معروفيد. اگر قرار بوده وحيد شمسايي در فوتسال موفق باشد تاکنون بوده و اگر هم قرار بوده موفق نشود اين چنين نبوده است.


• تيم ملي رو به پسرفت است


وي گفت: ايران دو بار در آسيا قهرماني را از دست داده است. يک بار در سال 2006 که جورانديرو سرمربي تيم بود و علي صانعي هم به عنوان مربي دروازه‌بان‌ها و بار ديگر امسال که صانعي سرمربي و جورانديرو مربي بود. در سال 2006 پس از آن ناکامي تغيير و تحولات زيادي شد و کل ساختار فوتسال تغيير کرد. ترابيان و شمس آمدند و تيم رو به پيشرفت حرکت کرد، اما متاسفانه بار ديگر در حال پسرفت هستيم.


تيم ملي جايي نيست که افراد بخواهند مسائل شخصي خود را در نظر بگيرند. ما خيلي راحت قهرماني را از دست داديم و سوم شديم. پس از آن هم خيلي راحت تمام اين ناکامي گردن کمک مربي و بازيکنان مي‌افتد. فقط ياد گرفته‌ايم مشکلات خود را گردن افراد ديگري بيندازيم. بايد ببينيم خودمان چه کرده‌ايم. مگر تيم ملي با تلفن زدن و ارتباط برقرار کردن است.


 • تيم نتيجه نگيرد مربي مقصر است


شمسايي اظهار داشت: تيم ملي هم‌اکنون تلفيقي از بازيکنان جوان و باتجربه است. ما با همين مهره‌ها توانستيم رتبه چهارمي جهان را کسب کنيم، پس هنگامي که تيم با همين بازيکنان نتيجه نمي‌‌گيرد اين مربي است که بايد جواب بدهد. يک بار مي‌گويند بازيکن به بازيکن پاس نمي‌داد. سوال من اين است پس کار سرمربي چيست؟


يک بار مي‌گويند حسن‌زاده و شمسايي دنبال آقاي گلي بودند. در تمام ادوار مسابقات همين گونه بوده است، اما تفاوتش در اين بود که مربيان بزرگ بالاي سر تيم بوده و تيم توانسته نتيجه هم بگيرد. اينکه در دوره حضور صانعي چنين اتفاقي رخ مي‌دهد نشان مي‌دهد وي مربي خوبي نبوده و نتوانسته تيم را جمع کند.


• آقايان به خاطر منافع خود قدرت فوتسال را زير سوال بردند


شمسايي در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان کرد: براي فوتسال ايران افراد زيادي زحمت کشيده‌اند افرادي مانند درودگرها، حيدريان‌ها و بابک معصومي‌ها. به آساني نتوانستيم چنين جايگاهي را به دست‌آوريم که بخواهيم به اين راحتي از دست بدهيم. حالا آقايان به خاطر منافع خود حاضرند اين قدرت را زير سوال ببرند.


• صانعي به خانه‌ام بيايد تا تالار افتخاراتم ببيند


وي گفت: شنيده‌ام که گفته‌اند وحيد شمسايي جايي در تاکتيک ما نداشته است. کدام تاکتيک؟! اگر تاکتيکي وجود داشت که قهرمان مي‌شديم. من که توانستم در مسابقات عنوان آقاي گلي را کسب کنم، اما تيم نتيجه نگرفت، پس مشکل از عملکرد تيم و سرمربي بوده است. 13 سال است که در تيم ملي بازي مي‌کنم و اين صحبت‌ها برايم بسيار جالب است.


احتمالا تاکنون هرچه بازي کرده‌ام، خودم نبوده‌ام و شخص ديگري به جاي من بازي مي‌کرده است! بعضي وقت‌ها به خودم هم شک مي‌کنم! از خود مي‌پرسم واقعا بازيکن تيم ملي بوده‌ام؟! واقعا آقاي گل جهان و آسيا شده‌ام؟! واقعا 5 سال بهترين بازيکن سال آسيا شده‌ام؟! اگر صانعي دوست دارد به خانه‌ام بيايد و تالار افتخارات مرا ببيند. بد نيست چنين اتفاقي رخ دهد. خودش هم چنين مسائلي را مي‌داند، اما خيلي راحت مي‌خواهد مرا بکوبد.


• خواهش کرديم صانعي مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي شود


شمسايي تصريح کرد: آقايان رزومه کاريشان يادشان رفته است. صانعي زماني که سرمربي دانشگاه آزاد بود تيمش همواره در انتهاي جدول بود.  در سال 2006 من و رضا ناصري نزد صادق درودگر رفتيم و خواهش کرديم به علت اينکه علي صانعي بازيکن خوبي بوده به عنوان مربي دروازه‌بان‌هاي تيم ملي انتخاب شود. در سال اول هم جورانديرو با اين موضوع مخالف بود، اما با خواهش ما به تيم ملي آمد. خوب است که گذشته خود را فراموش نکنيم. گذشته خوبي با هم داشتيم و افتخارات زيادي کسب کرديم. خوب است اين مسائل را فراموش نکنيم و زير سوال نبريم.


 • کساني که نمي‌توانند مرا ببينند بدانند حالا حالاها در فوتسال خواهم بود


شمسايي گفت: من به فوتسال سلام نکرده‌ام که حالا بخواهم خداحافظي کنم. هر روز تمرين مي‌کنم و بدن خود را آماده نگه داشته‌ام. ورزش را دوست دارم و با آن زندگي مي‌کنم.  13 سال با افتخار و بدون هيچ منتي براي کشورم بازي کردم، اگر اعتباري دارم به خاطر لطف خدا و دعاي خير مردم بوده است. کساني که نمي‌توانند مرا ببينند بدانند حالا حالاها هستم و مطمئنا تجربيات خود را در اختيار جوان‌ترها مي‌گذارم و با قدرت به کارم ادامه مي‌دهم.


• تيم ملي ملک شخصي شده است


کاپيتان تيم ملي فوتسال عنوان کرد: تيم ملي هم‌اکنون ملک شخصي شده است. به خودم کاري ندارم، نظر سرمربي تيم بوده و مرا دعوت نکرده، اما بازيکناني چون مصطفي نظري، جواد اصغري‌مقدم و مجيد لطيفي بازيکنان کوچکي نيستند که به اين راحتي از تيم ملي خط بخورند. فيفا به نظري لقب صخره داد. کسي که جزء 2 گلر برتر جام جهاني مي‌شود بازيکن کوچکي نيست. درست است که هم‌اکنون بازيکنان جوان خوبي داريم اما حقش نيست که با اين بازيکنان بزرگ اين گونه رفتار شود. فکر مي‌کنم اين رفتارها خوب نباشد. اگر اشتباهي مي‌کنيم بايد بگوييم و آن را بپذيريم.


• حاضر نيستم شخصيت خود را زير سوال ببرم


شمسايي تاکيد کرد: اگر توانستيم در سال 2008 موفق باشيم به اين علت بود که مديريت و باشگاه‌هاي ما همدل بودند و دعوايي در فوتسال نبود. در ليگ امسال جاي خالي فولادماهان کاملا حس مي‌شود. اگر باشگاه‌ها نباشند تيم ملي خوبي نخواهيم داشت. امسال از 3 تيم پيشنهاد داشتم، اما خودم آدمي نيستم که بخواهم با اين مبالغ بازي کنم، نه اينکه دنبال پول باشم بلکه براي خود شخصيتي قائلم. شايد دوستان ديگر بتوانند با اين مبالغ کار کنند. اگر بخواهم بازي کنم به صباي قم مي‌روم که هم نزديک ترين شخصم آنجاست و هم به عشق حضرت معصومه (س) رايگان بازي مي‌کنم.


• مشکلات ما به علت تک محوري بودن است


وي گفت: مگر در کشورمان چقدر امثال حسين شمس و محمود خوراکچي داريم؟ اين افراد جزء افتخارات ما هستند، اما ‌اکنون کجا هستند. سيدمهدي ابطحي چرا بايد در اهواز باشد؟ ناصر صالح و علي رعدي کجا هستند؟ تمام اين تصميمات به اين علت است که تک محوري شديم. نمي‌شود همه کارها را روي عناد، کينه ورزي و جايگاه خود انجام دهيم.


• با اتوبوس شرکت واحد بازيکنان را جابجا مي‌کردند


شمسايي در پايان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: تيم ملي ارزش و قداست خاصي دارد، اما در رقابت‌هاي آسيايي کاري با ما کردند که به هيچ عنوان در شأن بازيکن تيم ملي نبود. به گونه‌اي رفتار کردند که اگر حتي بازيکني آب معدني بيشتري مصرف کرده بود بايد از جيب خود پولش را مي‌داد. در تورنمنت چين هم ما را با اتوبوس شرکت واحد براي خريد مي‌بردند. 16،17 بازيکن کنار خيابان مي‌ايستاديم تا اتوبوس خطي شرکت واحد بيايد. اين چيزها بايد درست شود وگرنه استعداد بازيکنان و شرايط مديرتي خوبي داريم. بي مورد نبود که در زمان حسين شمس جزء 4 تيم اول بوديم چون خوب رفتار مي‌کردند، اما اين آقا (صانعي) هيچ چيزي از خودش ندارد.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:47 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

تيم مشترک دروازه‌بان رئال مادريد و هافبک بارسلونا براي دريافت جايزه ورزش سال شاهزاده آستورياس فيناليست شد.


   تيم مشترک ژاوي و کاسياس براي دريافت جايزه شاهزاده آستورياس براي ورزش 2012 به فينال رسيد.


ديگر فيناليست اين رقابت که امروز برنده آن مشخص خواهد شد، کميته بين‌المللي پارالمپيک اين کشور است.


کانديداتوري مشترک ژاوي هرناندز و ايکر کاسياس يکي از فيناليست‌هاي دريافت جايزه شاهزاده براي ورزش است که امروز در اويدو انتخاب مي‌شود.


اين جايزه به ورزشکار يا سازمان ورزشي تعلق مي‌گيرد که در طول دوران حرفه‌اي يا سابقه‌اش يک الگو ايجاد کرده باشد. پيشنهاد نامزدي مشترک کاسياس و ژاوي از سوي سپ بلاتر، رئيس فيفا مطرح شد.


دو بازيکن تيم ملي فوتبال اسپانيا براي کسب اين جايزه بايد با کميته ملي پارالمپيک رقابت کنند. هيئت تصميم‌گيري به رياست آرانتزا سانچز ويکاريو، تنيسور سابق اين کشور برنده جايزه امسال را در هتل ريکونکيستا در شهر اويدو معرفي خواهد کرد.


آستورياس يکي از 17 بخش خودمختار اسپانيا است. اين بخش خود يکي از پنجاه استان اسپانيا و پايتخت آن اويدو است.



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:46 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

روزنامه ديلي استار در گزارشي از درخواست سيتي براي جذب ستاره رئال پرده برداشت.


  تنها چند روز بعد از آنکه کريستيانو رونالدو، ناراحتي اش در روزهاي اخير را ابراز کرده، پيشنهادات جنجالي براي جدا کردن کريس از مادريد آغاز شده اند.

طبق گزارش منتشره در روزنامه ديلي استار، منچسترسيتي حاضر است تا براي جذب ستاره پرتغالي رئال مادريد مبلغ 120 ميليون يورو بپردازد.

طبق گزارش اين روزنامه انگليسي و به نقل از مارکا که اين خبر را بازتاب داده، سران اين باشگاه انگليسي حاضرند تا با پرداخت 120 ميليون يورو رونالدو را به ليگ برتر بازگردانند و بدين ترتيب مبلغي فراتر از آنچه رئال ، سه سال پيش براي خريد او پرداخته بود، بپردازند. سه سال پيش رئالي ها با مبلغ 96 ميليون يورورونالدو را به خدمت گرفته بودند.

پيشنهاد سيتي، امضاي قراردادي 4 ساله است و پيش بيني مي شود که رونالدو در اين تيم دستمزد سالانه در حدود 20 ميليون يورو خواهد داشت.

از سوي ديگر ، رسانه هاي مادريدي از ابراز تمايل فرگوسن براي بازگرداندن رونالدو به يونايتد پرده برداشته اند و روزنامه ال موندو دپورتيوو هم در گزارش خود از تمايل سران پاري سن ژرمن براي جذب رونالدو خبر داده بود.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:45 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

نخستين تمرين تيم تراکتورسازي بعد از آخرين بازي‌اش در ليگ برتر در حالي امروز (سه‌شنبه) در زمين اختصاصي اين باشگاه برگزار شد که به دليل تاريکي هوا و نبود پروژکتور در زمين تمرين، بازيکنان براي تمرين با مشکل روبه‌رو شدند.


نخستين تمرين تراکتورسازي بعد از بازي صباي قم از ساعت 18 تا 20 امروز (سه‌شنبه) در زمين اختصاصي اين باشگاه در غياب توني اليويرا و دستياران پرتغالي‌اش برگزار شد.

از بازيکنان غايب تمرين امروز مي‌توان به محمد ايران‌پوريان، مهدي کريميان، قاسم دهنوي و همچنين بازيکنان ملي‌پوش اين تيم اشاره کرد.

اين تمرين زير نظر غلامرضا باغ‌آبادي و عليرضا پژمان دو تن از عوامل کادر فني اين تيم برگزار شد که بيشتر تاکتيک‌هاي اين تيم بر روي ارسال‌ از جناحين به روي دروازه متمرکز بود که به دليل تاريکي هوا چند تن از بازيکنان در دقايقي بر اثر برخورد با هم به زمين مي‌افتادند.

حدود 100 نفر از هواداران تيم تراکتورسازي از تمرين امروز استقبال کردند و به شدت سيد مهدي سيد صالحي را تشويق مي‌کردند.

توني اليويرا و دستياران پرتغالي‌اش احتمالا از شنبه آينده در تمرين‌ها حضور خواهند يافت.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:44 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

روبين فان پرسي، ستاره تيم ملي هلند در صحبت هايي اعلام کرد که آماده است تا در هر پستي که لوئيس فان خال، سرمربي تيم ملي هلند به او نياز دارد، براي تيمش به ميدان برود.


مهاجم فصل جديد منچستريونايتد اخيرا جايگاهش در تيم ملي هلند را از دست داده و هونتلار را به جاي خودش در ترکيب ثابت تيم مي بيند. ولي فان پرسي آمادگي اش را براي تاثيرگذاري در ترکيب نارنجي ها ابراز کرده است.

فان پرسي در صحبتهايي به آلگمين داگبلاد گفت:« من آماده ام و سعي مي کنم که برروي نقش خودم تمرکز کنم. در چه پستي مي توانم بازي کنم؟ مهم نيست که من چه فکر مي کنم. اين سوالات را بايد از مربي تيم پرسيد. من آماده ام تا در هر پستي بازي کنم.»

فان پرسي ادامه داد:«من واقعا تصميمي براي خداحافظي با فوتبال ملي ندارم .هنوز هم از نظر من افتخار بزرگي است که در اردوي تيم ملي باشم و اين نظرم هيچ وقت عوض نمي شود. حتي اگر در بازي هاي آتي تيم حضور نداشته باشم.»

فان پرسي در 68 ديدار ملي اي که براي تيم ملي هلند برگزار کرده، 29 گل به ثمر رسانده و بي صبرانه منتظر است تا در ديدارهاي مرحله مقدماتي جام جهاني 2014 براي تيم ملي کشورش به ميدان برود.


 



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:, :: 2:43 بعد از ظهر ::  نويسنده : عرفان       

مديرعامل باشگاه پرسپوليس درباره انصرافش از پذيرش رياست هيئت مديره گفت: نمي‌خواستم همه مسائل روي دوش من باشد.


محمد رويانيان در گفت‌وگو با فارس درباره انصرافش از رياست هيئت مديره باشگاه پرسپوليس گفت: جا دارد از تک تک اعضاي هيئت مديره پرسپوليس آقايان نژادفلاح، تاج، مالکي و پروين تشکر ويژه‌اي داشته باشم که نگاه مثبتي به من داشتند. اگر بخواهم رئيس هيئت مديره پرسپوليس باشم کار برايم سخت و فشار کاري‌ام چندين برابر مي‌شود. نمي‌خواستم همه مسائل روي دوش من باشد و مي‌خواهم به پرسپوليس خدمت کنم و کوتاهي نکنم.

وي ادامه داد: فکر زيادي در خصوص حضور به عنوان رئيس هيئت مديره باشگاه پرسپوليس کردم اما نمي‌توانم اين مسئوليت را برعهده بگيرم. پس از بررسي‌هايي که داشتم به اين نتيجه رسيدم که اگر بخواهم هم مديرعامل باشم و هم رئيس هيئت مديره شايد از نظر قانوني دچار مشکلاتي شويم که البته اين موضوع هم بايد بررسي شود.

رويانيان خاطرنشان کرد: به عنوان مديرعامل يک راي دارم و اگر هم رئيس هيئت مديره باشم فقط يک راي دارم پس بهتر است فرد ديگري پست رياست هيئت مديره را بر عهده بگيرد. به زودي با وزير ورزش و جوانان در جلسه‌اي شرکت خواهم کرد تا يکي ديگر از عزيزان اين پست را قبول کند. همچنين جلسه‌اي با سجادي نيز برگزار و در خصوص مسائل تصميم گرفته شده صحبت مي‌کنم.

وي در پاسخ به اين سؤال که آيا سجادي رئيس مجمع باشگاه پرسپوليس است گفت: سجادي معاون وزارت ورزش و جوانان و امور حرفه‌اي وزارت زير نظر ايشان است. ما هم پرسپوليسيم و زير نظر وزارت ورزش هستيم.

رويانيان اظهار داشت: به زودي رئيس هيئت مديره را انتخاب خواهيم کرد اما بايد اعلام کنم اعضاي هيئت مديره با يکديگر متحد و يکدل شدند تا صادقانه و عاشقانه براي پرسپوليس کار کنند. تک تک اعضا به جزء علي پروين اين قول را به هواداران داده‌اند که به هيچ عنوان از هيچ تلاشي دريغ نکنند. علي پروين هم خودش براي پرسپوليس است و نيازي به قول دادن ندارد، چون ايشان در کنار پرسپوليس بوده و غير از موفقيت اين تيم و سربلندي آن چه در طول بازي کردنش و مديريتش به مسئله ديگري فکر نکرده است.



برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب



 
درباره وبلاگ

سلام.خوش اومدین .برای داشتن وبلاگی بهتر به انتقادات و پیشنهادات شما دوستان عزیز احتیاج دارم.چنانچه مطلبی دارین به اسم خودتون و در بخش خاصی در وبلاگ ثبت میشه
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کلبه فراغط و آدرس erfanak618.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان